Peygamber Efendimizin Annesi, Babası ve Amcaları Hangi İman Üzere Gitmiştir? İmam Suyuti vb alimlere göre İslam üzere, Molla Aliyyül Kari vb. alimlere göre küfür üzere ölmüştür. Bunun sebeblerinden biri İmam Azamın Fıkhu’l-Ekber kitabında “مات على الكفر” ibaresinin bulunmasıdır.
Fakat İmam Zahidu’l-Kevseri Şam kütüphanesindeki Fıkhu’l-Ekber’in el yazmasında ibarenin
“ما مات على الكفر”
şeklinde olduğunu söylemiştir.
Büyük ihtimalle kitabı çoğaltan müstensih ilk ما olan nefi ma’sını fazla zannedip silmiştir.
Diğer sebeblerden biri ise şudur. Bir gün birisi Efendimize “Ya Rasulullah babam nerededir” diye sormuş. Efendimiz cevaba olacak üzüntüsünü azaltmak için “senin babanda benim babamda ateştedir” cevabını vermiş. (Hadis sahihtir!)
Diğer bir sebeb ise, Peygamber efendimizin “Rabbimden anneme şefaat için izin istedim ama vermedi” hadisidir. Bu hadiste sahihtir!
İmam Suyuti vb. gibiler ilk hadise “ateşte olsa bile bu ebedü’l-ebed orada kalacağına delalet etmez, günahlarının cezası kadar ateşte kalır sonra çıkar” şeklinde,
ikinci hadisi ise “Allahu Teala Efendimizin annesini şefaat olmadan bizzat kendisi af edecek olduğu için şefaate izin vermemiştir” şeklinde yorumluyorlar.
Bizler Ebeveyn-i Rasul’un iman üzere öldüğüne itikad edip, Efendimizin ruhunu incitecek her şeyden kaçınırız.
Amcası Hz. Hamza Ümmetin icmasıyla cennettedir.
Diğer amcası Ebu Leheb Ümmetin icmasıyla ebedü’l-ebed ateştedir.
Diğer amcası Ebu Talip Ehli Sünnete göre ebedü’l-ebed ateşte,
Rafizi Şiilere göre Cennettedir.