İçeriğe geç

Youtube’da Nasıl Başarılı Olunur?

    Youtube fenomeni olabilmek için öncelikle kanal amacı ve içeriği şekillendirilmelidir. Bunun haricinde bir aksiyon planı hazırlamak her zaman işinize yarar. İçeriklerinizde arama motoru optimizasyonunu unutmayın ve konu seçiminde de her zaman tutarlı olun. Eğer farklı konularla içeriklerinizi ve başlıkları hazırlarsanız dikkat çekici olabilir. Kanalınızı bir web sitesi ile tanıtmayı da deneyebilirsiniz.

    Başlıklar, küçük resimler ve açıklama Youtube SEO’sunu oluşturur. SEO arama motoru optimizasyonunun İngilizcesinin kısaltmasına denir. Youtube’da bir nevi arama motoru olduğu için burada üst sıralarda yer almak ve izlenimleri artırmak için Youtube SEO’yu öğrenmelisiniz.

    Bu yazıda en kısa şekilde ve yıllardır elde ettiğim tecrübelerle size Youtube SEO’yu anlatacağım inşallah. Yıllardır elde ettiğim tecrübe derken hali hazırda benim de Youtube kanalım bulunmaktadır. Yazdığım yazıları okumaktan ziyade dinlemek isteyenler için “yazılarımı videoya çevirip atayım” düsturuyla 2018 yılından bu yana sürekli videolar yüklemekteyim.

    Youtube kanalımdan önce siteme yazdığım yazıların okunması için Google SEO üzerinde araştırmalar yapıyordum daha sonra Youtube kanalımı açınca Youtube SEO üzerinde de araştırmalar yapmaya başladım haliyle.

    Google’a Muhammed Furkan Akdoğan yazarak hem Youtube kanalıma hem de internet siteme ulaşabilirsiniz.

    3’lü Kuvvet İle Youtube SEO

    1. Başlıklar
    2. Küçük Resimler
    3. Açıklama

    Yaptığım analizler sonucu Youtube’da başarıya ulaşmak bu üç madde ile gerçekleşiyor. Bu üç maddenin püf noktalarını bilmek sizin Youtube kanalınızı büyütmeye yeterli olacaktır.

    Öncelikle şunu belirtmekte fayda var iki türlü video tipi vardır. Birincisi ölümsüz içerikler ikincisi ise trend içerikler. Ölümsüz içerikler her zaman aranma hacmi olan konulardan oluşur ve yıllar geçse bile aranmaya devam ettiği ve izlenmeler aldığı için ölümsüz içerik olarak isimlendirilir. Başlıca nedir, nasıl yapılır ve kimdir gibi ekler kullanılır. Çay nasıl yapılır, Halid bin Velid Kimdir, telefon nasıl icat edildi gibi konular hakkında iyi hazırlanmış bir içerik yıllar boyunca her gün izlenmeler alır ve abone getirerek aynı zamanda gelir de sağlar.

    Trend içerikler ise anlık gündemde olan şeylerdir. Trendler takip edilerek o an gündemde ne varsa o şeyle ilgili video hazırlanır ve birkaç gün veya gündeme bağlı 1 hafta vs. yüksek izlenmeler alınır ve sonra bir daha izlenme alınmaz.

    Bu tarz çalışma stili benim tarzıma uymadığı için yıllardır birinci yöntemle içerikler üretiyorum ve bunu mantıklı buluyorum. Bu sebeple bundan sonrasında anlatacağım konularda yine ölümsüz içeriklerin optimizasyonu hakkında olacaktır.

    Başlıklar

    Başlıklardan başlayalım! Başlıklar iki bölümden oluşur. Bunların ilki aranma hacmi olan anahtar kelime kısmı. İkincisi ise insanların ilgisini çekmek için kullanılan mıknatıs yapı.

    İlk kısım arz talep meselesini ifade eder. Yani belirli bir anahtar kelime vardır her ay bunun aranma hacmi olur ve bu doğrultuda içerik hazırlanır. Bu anahtar kelimeleri bulmak için Google anahtar kelime planlayıcısını, Google Trends aracını ve çeşitli üçüncü taraf araçları kullanabilirsiniz. İnternete “Youtube anahtar kelime aranma hacmi bulma” yazarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

    İkinci kısım ise insanların ilgisini çekecek kelimeler kullanmaya denir. Mesela bir hata çözüm videosu ise %100 Kesin Çözüm yazmak gibi. Bunların herhangi bir aranması olmaz lakin tıklama olasılığını artırır.

    İnsanlar 1. Yapıda belirlediğiniz kelimeleri yazacak ve arama sonuçlarında ilk 10’da sizin videonuzla karşılaşacak ve ikinci yapı sayesinde diğer videolar yerine size tıklayacak. Örnek:

    Küçük İşletme Nasıl Büyür? 60 Günde 200.000₺ Kazanmanın Sırrı!

    Birinci kısmın aylık aranma hacmi vardır. İkinci kısım ise merak uyandırır ve tıklanmasını sağlar.

    Bir başka örnek ise şöyledir:

    Su Diyeti Nedir Nasıl Yapılır? %100 Etkili Su Diyeti Tarifi

    Burada su diyeti nedir, su diyeti nasıl yapılır, su diyeti tarifi üçlüsü kullanılmıştır. Bu üçünden birini yazınca aramalarda ilk 10’da çıkarsınız. %100 etkili yazarak ise arama sonuçlarında gören kişinin tıklama olasılığını sağlarsınız ve videonuz izlenmeye başlanır. İnsanlar beğenirse videonuzdan çıkmaz ve izlemeye devam eder. İnsanlar videonuzun hepsini veya çoğunluğunu izliyorsa videonuz daha fazla gösterilmeye başlanır, daha fazla gösterildikçe daha fazla tıklanma almaya başlar, daha fazla tıklanma aldıkça daha fazla izlenir ve daha fazla izlendikçe daha fazla gösterim almaya başlar 😊 İşte başarı paradoksu böyle gider durur. Fakat insanlar tıklamazsa bunların hiçbiri olmaz ve videolarınızda izlenmez 🙁

    Küçük Resimler

    Başlıklardan sonra önemli ikinci maddemizdir. Küçük resmin amacı başlıkta yazan kelimeleri resme çevirip ilgi çekici yapmaktır.

    Youtube her videoya gösterim hakkı verir. Yani siz dediğim kriterlere uygun bir başlık belirleyerek hazırlayıp yüklediğiniz bir videoyu Youtube insanlara ana sayfada, ilgili videolarda, arama sonuçlarında vs. göstermeye başlar. Önemli olan gösterim başına tıklama oranıdır. İşte burada videonun performansı belirlenir. Örneğin YouTube’a attığınız video 1.000 kişiye gösterildiğinde 3-5 tıklama alırsa Youtube gösterimleri azaltmaya başlar ve videonuz izlenme almaz.

    İşte başlık ve küçük resimde amaç insanların tıklamasını sağlamak. Bunun başarmak içinde başlığınız yukarıda anlattığımız gibi hem aranma hacmi olan kelimelerden oluşmalı hem de tıklanabilir olmalıdır. Bununla birlikte küçük resimde tamamen tıklanmaya yönelik hazırlanmalıdır. Youtube sizin videonuzu göstermek için belirlediği yerin %90’ı küçük resimden oluşur %10’luk kısmı ise başlığın yazı metnidir.

    Bu sebeple küçük resme harbi sağlam yatırım yapmanız gerekmektedir. Şunu öncelikle kafanıza koymanız gerekir ki küçük resminiz basit ve ilgi çekici değilse insanlar tıklamaz, insanlar tıklamazsa da videonuz ne kadar güzel olursa olsun izlenmez.

    Açıklamalar

    Açıklama yeni başlayan kişilerin nedense yanıldığı ve es geçtiği bir konudur. Videonuz için belirlediğiniz aranma hacmi olan 2-3 kelimeyi ortalama 200-250 karakter yani 3 satır şeklinde yazarak açıklamaya eklemelisiniz.

    Eklediğiniz bu açıklama bilgi verici olmalı ve insanlara video da cevabını uzunca vereceğiniz konunun kısa ve net bir şekilde cevabını vermelidir.

    Sonrasında videonuz uzunsa zaman çizelgeleri kullanarak açıklamaya içindekiler kısmı eklemelisiniz. Mesela su diyeti hakkında hazırladığınız bir videoya şöyle bir açıklama ekleyebilirsiniz:

    “Günümüzde özellikle pandemi süreci ile istenmeyen kilolar pek çok insan için büyük bir sorun haline gelmiş durumda. İstenmeyen fazla kilolarla mücadele en büyük yardımcılardan bir tanesi diyettir. Her kişiye her bedene her bütçeye göre çeşit çeşit birbirinden farklı diyet bulunmaktadır. Bu videoda sizlerle bütçe olarak uygulaması en kolay ancak sabır ve dayanıklılık açısından en zor diyetlerden biri olan su diyetinden bahsedeceğiz. Su diyeti hemen herkes tarafından bilinen duyulan bir diyettir.”

    İçindekiler kısmı da şöyle olabilir:

    00:00 Su Diyeti Nedir?

    00:44 Su Diyeti Ne İşe Yarar?

    01:34 Su Diyeti Nasıl Yapılır?

    02:40 Su Diyeti Tarifi

    Bunların canlı örneği için Youtube’a su diyeti Muhammed Furkan Akdoğan yazarak su diyeti hakkında hazırladığım videoya ulaşabilir, başlığına, küçük resmine ve açıklamasına canlı canlı bakarak videonun içeriğine de göz atabilirsiniz.

    Su Diyeti Nedir Nasıl Yapılır
    Su Diyeti Hakkında Örnek Kapak Resmi

    Bu üç maddenin üçünde de hedef insanların görünce tıklamasıdır. Zaten eğer siz ciddi olarak bir şeyler yapmak için uğraşıyorsanız videonuzu güzel yaparsınız, insanların tıkladıktan sonra izler, beğenir, paylaşır, abone olur, yorum yazar vs.

    Ama Youtube’da başarılı olmanın ilk esası bir video için 2-3 aranma hacmi olan kelime veya kelime grubu belirmek sonra bunlar hakkında gerçekten sizi diğer rakiplerinizden daha ilgi çekici ve tıklanabilir başlık, küçük resim ve açıklama hazırlamaktır.

    Bu üçü dışında kayda değer, anlatmaya değer, üzerinde kafa patlatmaya değer, zaman ayırmaya değer bir şey yoktur. Mesela birçok kimsenin üzerinde basa basa durduğu etiketlerin hiçbir önemi yoktur.

    1 dakikadan az bir süre içinde başlık için bulmuş olduğunuz 2-3 aranma hacmi olan kelimeyi etiketlere eklersiniz o kadar. Mesela hemen su diyeti hakkındaki videonun örnek anahtar kelimelerini yazayım size:

    su diyeti nedir, su diyeti nasıl yapılır, su diyeti tarifi

    Nasıl, basit dimi?