İçeriğe geç

AGS Nedir? AGS Tarih, Matematik, Coğrafya, Mevzuat ve Soru Çözümü | AGS Akademi KPSS

    Akademi Giriş Sınavı (AGS), Türkiye’de öğretmen adaylarının Milli Eğitim Akademisi’ne kabul edilerek mesleki eğitim almaları ve ardından atanabilmeleri için getirilen yeni bir sınav sistemidir. 2025 yılından itibaren, öğretmen adayları Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yerine AGS’ye gireceklerdir.   

    AGS’nin Amacı ve Getirdiği Değişiklikler

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmen alım süreçlerinde köklü bir değişikliğe giderek AGS’yi uygulamaya koymuştur. Bu değişiklikle birlikte, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini daha etkin bir şekilde ölçmek ve onları Milli Eğitim Akademisi’nde eğitime tabi tutarak daha donanımlı hale getirmek hedeflenmektedir. Böylece, öğretmen adayları AGS sonuçlarına göre akademiye kabul edilip, burada alacakları eğitim sonrasında atanacaklardır.  

    AGS’nin Yapısı ve İçeriği

    AGS, 13 Temmuz 2025 tarihinde gerçekleştirilecek olup, aynı gün Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) de uygulanacaktır. Sınavın başvuru tarihleri 8 Mayıs 2025 ile 20 Mayıs 2025 arasında belirlenmiş, geç başvuru tarihi ise 28 Mayıs 2025 olarak ilan edilmiştir. Sınav sonuçları ise 13 Ağustos 2025 tarihinde açıklanacaktır.   

    Sınavın Bölümleri ve Soru Dağılımı

    AGS, toplamda 80 sorudan oluşmaktadır ve aşağıdaki bölümleri içermektedir: 

    1.Sözel Yetenek (18,75%): Sözcükte Anlam, Cümlede Anlam, Anlatımın Oluşması, Paragrafta Anlam ve Sözel Mantık konularını kapsar. 

    2.Sayısal Yetenek (18,75%): Temel Matematik, Grafik ve Tablo Yorumlama, Mantıksal Muhakeme Problemleri gibi konuları içerir. 

    3.Tarih (12,5%): Osmanlı Öncesi Türk Devletleri Tarihi, Osmanlı Tarihi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi gibi konuları kapsar. 

    4.Türkiye Coğrafyası (10%): Türkiye Fiziki Coğrafyası, Türkiye Beşerî ve Ekonomik Coğrafyası konularını içerir. 

    5.Eğitimin Temelleri ve Türk Millî Eğitim Sistemi (30%): Eğitimin temel kavramları, kuramları, süreçleri ve uygulamaları, Türk Millî Eğitim Sisteminin genel yapısı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin genel yapısı ve temelleri, eğitim ve öğretimde etik, eğitim ve öğretim teknolojileri gibi konuları kapsar. 

    6.Mevzuat (10%): Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu gibi mevzuatları içerir.  

    ÖABT ve Diğer Sınavlarla İlişkisi

    Biyoloji, Coğrafya, Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji, Fizik, İlköğretim Matematik, Kimya/Kimya Teknolojisi, Matematik, Okul Öncesi, Rehberlik, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Tarih, Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı, Beden Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi/İmam Hatip Lisesi Meslek derslerinin öğretmen adaylıkları için AGS puanının %50’si ile ÖABT puanının %50’si alınarak MEB-AGS puanı belirlenecektir. Yabancı dil öğretmenlikleri için ise AGS ve Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı (YDS veya e-YDS) sonuçları esas alınacak, AGS puanının %50’si ile YDS puanının %50’sinin toplamı adayların MEB-AGS puanını oluşturacaktır.   

    Milli Eğitim Akademisi’nde Eğitim Süreci

    AGS’de başarılı olan adaylar, Milli Eğitim Akademisi’nde teorik ve uygulamalı eğitim alacaklardır. Eğitim Fakültelerinden mezun olup Pedagojik Formasyona sahip olan öğretmen adayları 3 dönem, Pedagojik Formasyona sahip olmayanlar ise 4 dönem eğitim göreceklerdir. Eğitim sürecinde başarılı olan adaylar, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atanacaktır.   

    Mülakat Süreci ve Akademi Maaşları

    Yayınlanan bilgilere göre, AGS sınavı sonuçlarına göre öğretmen adayları Milli Eğitim Akademisi’ne kabul edilecek ve burada alacakları eğitim süresince yaklaşık 23.000 TL maaş alacaklardır. Bu süreçte adaylar devlet memuru statüsünde olmayacak, eğitimde başarılı olmaları durumunda sözleşmeli öğretmen olarak atanacaklardır.  

    Sonuç

    AGS, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini daha etkin bir şekilde ölçmeyi ve onları Milli Eğitim Akademisi’nde eğiterek daha donanımlı hale getirmeyi amaçlayan yeni bir sınav sistemidir. Bu sistemle birlikte, öğretmen adaylarının daha kapsamlı bir eğitim sürecinden geçerek atanması hedeflenmektedir.