İçeriğe geç

E Ticaret Nasıl Yapılır?

    Günümüzde e-ticaret en çok tercih edilen girişimler arasında ilk sıradadır. Pandemi ile değişen yeni dünya düzeninde para kazanmanın en kolay ve pratik yollarından biri olması en önemli tercih sebeplerindendir.

    Geçmişte kısıtlı imkanlar ile sadece mağaza açarak tüketiciye ulaşımın ve satışın sağlandığı düzenden, teknolojinin bu kadar merkezde olduğu, ve hemen hemen herkese akıllı telefon ve tabletler sayesinde ulaşılan bir düzene evrilmesi ve bu kadar kısa sürede global bir pazar haline gelmesi tesadüf değildir.

    E-ticaret yediden yetmişe az yada çok sermaye ile para kazandıran bir platformdur. Yasal olarak da her türlü kolaylıkların sağlandığı ve insanlara gelir veya ek gelir kapısının rahat açıldığı bir sistem işletir.

    Sadece yapmanız gereken ne yapmak veya ne satmak istediğinizi bilmeniz, karar verdikten sonra ise harekete geçmenizdir.

    Özel bir kişi olarak bile tek başınıza evinizin bir odasını işyeri olarak gösterip muhasebeci aracılığıyla vergiye tabi olma kolaylığı yasalarla sağlanmıştır. Özellikle dükkân veya depo gibi ek harcırah veya masraf yapmak istemeyen girişimciler için sağlanan bu kolaylık biçilmiş kaftandır.

    E-ticarete başlarken size bu yolda destek olan alt yapı sağlayıcısı firmalar belirli ücretler karşılığında her türlü sorunuza cevap bulup bu bağlamda profesyonelce bilirkişi mantığıyla size yardımcı olmaktadırlar.

    E-ticarette dikkat edilmesi gereken en önemli husus, tüketici gözünden çizdiğiniz profildir.

    Özellikle oluşturulan sayfanız ve içeriğinin doyurucu olması, ürün görsellerinizin göze hitap etmesi, açıklamalarının hem kısa hem de anlaşılabilir olması, ürünlerinizin fayda mesajının ve satın alma gerekliliğinin anlatıldığı alt metinlerin yani subniminal mesajların, reklamların tüketiciye eksiksiz yapılması ve piyasa ekonomisi göz önünde bulundurularak doğru fiyatlandırma politikasının izlenmesi satış yapabilmeniz adına çok önemlidir.

    E-ticarette sizi bir adım öne taşıyacak şeylerden biri de aldığınız referanslardır. Bu referanslar, sattığınız her ürünü alan ve memnun kalıp sizi olumlu yönde puanlayıp yorumlayacak olan nihai son tüketicilerdir. Bu sadece sizi öne taşımakla kalmaz, ticaret hayatınızın devamlılığı ve güvenilirliğiniz içinde önemli bir yapı taşı oluşturur.

    Yola çıkacağınız iş ortaklarınızı doğru seçmenizde uzun soluklu bir ticaret hayatınızın ve gelir kapınızın olması ve markanız adına son derece önemlidir.