İçeriğe geç

Halsizlik Uyku Hali Yorgunluk Neden Olur?

    İnsanların psikolojik ve fiziksel olarak kendilerini yeterli düzeyde bulamayan olaylarının aksiyonudur. Fiziksel yorgunluk genellikle, kaslardaki laktik asit birikimi, mikro travmalar, protein eksikliği, glikojen eksikliğinin etkisiyle olur.

    Her yaşta bu sorunları görmek mümkündür. Bunu en çok etkileyen şeylerden biri yanlış gıda kullanımıdır. Yanlış gıdalar yeterli enerjiyi vermiyor ya da fazlasını da veriyor. Halsizliği, yorgunluğu arttıran şeylerden biri de kilo fazlalığıdır. Fazla kilolarımız hareket etmemizde kısıtlama yapar. Bir başka nedene gelecek olursak yeterli miktarda su alımı olmazsa bu da bizi etkileyecek faktörler biri olur.

    Su tüketilmediğinde hücrelerimizdeki aktivasyon azalır ve yorgun takatsiz halsiz kalırız. Yeterli su alındığında vücudumuzdaki atıklar idrar yoluyla dışarı atılır. Eğer az su tüketilirse bu atıklar vücudumuzda gezinir ve biz de halsizliğe yorgunluğa uykusuzluğa neden olur. Yeterli miktarda c vitamini almamakta bu etkenlerden biridir.

    C vitaminini vücudumuzda sebze ve meyvelerle alabiliriz. Portakal, roka, maydanoz, yeşil biber, limon c vitamini deposudur. Halsizlik uyku hali yorgunluk görüldüğü zaman kavrulmamış fındık keten tohumu ve ceviz tüketirsek yeterli miktarda enerji almamızı sağlar. Şeker kullanımı da bu faktörlerden biridir. Aslında vücudumuz şekeri sebze ve meyvelerden alacak şekildedir. Şeker yeme ihtiyacı hissettiğimizde kuru üzüm, kuru kayısı, incir, dut bize iyi gelecektir.

    Bunun dışında kullanabileceğimiz içecekler de vardır. Bunlar şunlardır: kakule çayı, yeşil çay ve zencefil çayıdır. Psikolojik açıdan da bazı etkiler söz konusudur. Uyku hali buna örnek verilebilir. Bir de her yere her olaya yetişme isteği de etkilidir. Buna iyi gelen şeyler şunlardır: lavanta çayı, papatya çayı, Melisa çayı, nane çayı. Stres için de sarı kantaron çayı önerilir. Yürümek de strese iyi gelecektir. Eğer bu şikayetler artmaya devam ediyorsa mutlaka doktora başvurmak gerekir.