İçeriğe geç

Arabanın Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Debriyajın bitmesi durumu aslında baskı balatasının bitmesi anlamına geliyor. Baskı balatası bittiği zaman debriyaj sisteminde bazı sorunlar yaşanabilir. Debriyaj sisteminde meydana gelen sorunlar da sürüş güvenliği ve konforunun azalmasıyla motor içindeki aksamı içinde arızalara sebep olabiliyor. Arabanın debriyaj balatasının bittiği nasıl anlaşılır genel olarak özetlersek debriyaj bittiği zaman araçlarınızdan performans almazsınız. Diğer yandan da sürüş güvenliğiniz tehlikeye girmektedir. Aracınız çalışma şeklindeyken meydana gelen şu değişiklikler sizlere önemli bir mesaj verir. Bu durumlar şu şekilde özetlenebilir:

    • Debriyaj bittiğinde ilk aşamada araçlar kalkışta titreme yapabilir.
    • Rampalarda araçlar çok fazla bağırıyorsa, sonradan toparlama sorunu varsa genellikle debriyajda bir sorun vardır denilebilir.
    • Debriyajın bittiğini anlamak için el frenini çekin ve vitesi 1’e alarak kaldırmaya çalışın. Motor devri bitiyor ancak stop etmiyorsa bu noktada debriyaj balatası bitmiştir denilebilir.

    Arabanın Debriyaj Balatası Bitince Ne Yapılmalıdır?

    Araçlarda debriyaj balatası bittiği zaman öncelikle mutlaka teknik servise gidilmelidir. Otomobil periyodik bakımı ise kesinlikle aksatılmamalıdır. Periyodik bakım sayesinde debriyaj durumunu takip edebileceksiniz. Belirli aralıklarla yapılan oto check up sayesinde debriyajdaki bu sorun erkenden tespit edilebilir.

    Üstelik debriyaj ile alakalı küçük bir değişikliği erteleyerek daha büyük masraflara yol açabilirsiniz. Örnek olarak bitik debriyaj sorunu ile karşılaştığınızda hem şanzıman hem de motorla alakalı büyük masraflarla karşılaşmanıza neden olabilmektedir.

    Otomatik Vites Debriyaj Balatası Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Otomatik araçlar daha farklı şanzımana sahiplerdir. Bu nedenle çalışma prensipleri de diğer araçlarla farklılık gösterebilir. Otomatik vites debriyaj balatası bittiği nasıl anlaşılır genel olarak bakarsak araçlar düz yollarda hız kazanmaz, özellikle kalkma ve durmalarda titreşim artışı görülür ve gaz verildiği zaman bir etki görülmemesi söz konusu olabilir. Tüm bu belirtiler genel olarak tüm araçlar için ortak etkilerdir. Baskı balata problemlerini sürüş sırasında rahatlıkla fark edebilirsiniz.

    Baskı balatalarının ömrü sona geldiği zaman sürüş konforunda bozulmalar olacaktır. Baskı balatasının etkileri arasında aracın hareket kapasitesinde düşüş olmasıdır. Bu durum hem otomatik hem de manuel araçlar içinde ortak görülen sorunlardır.