İçeriğe geç

Ne Kadar Spor Yapılmalı? 

    Günde en fazla kaç saat spor yapılmalı genel olarak bakarsak Dünya Sağlık Örgütü raporuna göre yetişkin insanlar en az 20 ila 40 dakika arasında spor yapmalıdır. Bunun dışında yapılan sporun seviyesi, türüne göre spor yapma miktarı farklılaşmaktadır. Bir gün spor yapmadığınızda spor yapmayı bırakmak veya yeterince dinlenmeden ertesi gün tekrardan spor yapmaya başlayabilmek gibi yanlışlarda sıklıkla yapılan hatalar olabilir.

    Sağlıklı bir bedene giden yolda her zaman sporu hayatınıza dahil etmeniz gerekiyor. Eğer ilk defa başlayacaksanız haftada 1 gün ile başlayan 30 dakikalık yürüyüşleri ekleyebilirsiniz. Ardından bu süreyi uzatarak yürüyüş ve rutinlerinizi sıkıştırmayı deneyin. Nasıl spor yapacağınız konusunda kendinizi strese sokmadan, sıkmadan ve keyif alarak yapmaya özen göstermeniz gerekiyor. Haftada 2 veya daha fazla gün, büyük kas gruplarını içeren yüksek şiddette egzersizler yapabilirsiniz.