Okul her bireyin gittiği ikinci bir yuvadır. Her çocuk gelişim dönemindeyken okula başlar. Okula başlamak çocuk için ilk başlarda her ne kadar zor olsa da zamanla alışacağı bir kurumdur. Yetişkin anne ve babanın, ilgili öğretmenin ve sınıfındaki arkadaşlarının desteği ile çocuk o zorluğu aşar ve sosyal çevreye, okula uyum sağlar.
Bir çocuk okula başladığı süreçte ilk defa anne babasından ve evinden uzaklaşması farklı ortamlara girmesi hem çocuğa hem bireye heyecan verir. Okula başlayan her çocuk için yeni ve karmaşık toplumda yer almak zordur. Okul sayesinde çocuk kendi kişiliğini fark eder ve sosyal gelişim sürecine hızlıca girer. Okul başlamadan okulun telaşı başlar hem aile hem çocuk hem stresli hem sevinç dolu olur tatlı telaş içinde okul açılması beklenir.
Tüm bu koşturmaca da en önemli ve üzerinde durulması gerekilen bazı noktaları görmek zor olur ve gereken önem verilmez. En önemli noktalardan biri ise çocuğun okula hazır olup olmadığıdır eğer çocuk hazır değilse bir dönem geç gitmesi çocuğun başarısı için çok daha sağlıklıdır. Bir diğer önemli konulardan biri ise nasıl bir okul olduğu ve öğretmenidir.
Okul her ne kadar disiplinli ise öğrenci başarısı da o kadar fazla olur ve çocuk bu sayede disiplini ve uyması gereken kuralları öğrenir sorumluluk sahibi olur. Öğretmen de bir çocuğun başarısını etkileyen faktördür aile buna çok dikkat etmelidir. Öğretmen çocukları anlayıp başarı durumunu bilmelidir.
Anne ve babadan sonra çocuğun üzerinde eğitim vermesi, çocuğa rehber olması gerekir ve çocuğun anne, babası ile sürekli iletişimde olması gerekilir çünkü çocuk okul sayesinde kendini, ailesini, özelliklerini, çevreyi ve arkadaşlığın ne demek olduğunu öğrenecek ve hep bu yollar ile yaşı da ilerledikçe okula uyum sağlayacak önündeki uzun bir yolla bitirdiği eğitim ile meslek sahibi olacaktır.