İçeriğe geç

Tokluk Hissi Neden Olur?

    Tokluk hissi neden olur baktığımızda hazımsızlık durumu üst karın bölgesinde meydana gelen bir sorundur. Hazımsızlık belli bir hastalıktan ziyade, yemek yemeye başladıktan hemen sonrasında meydana gelen semptomları içerir ve tokluk hissine sebep olur. Oldukça yaygın bir sorun olan tokluk hissi, psikolojik nedenlerden dolayı da gündeme gelen bir sorundur. Tokluk hissi her gün veya ara sıra hissedilebilir ve şikayetler devam ettiği zaman mutlaka uzman yardımının alınması gerekir.

    Midede sürekli tokluk hissi neden olur nedenleri arasında, aşırı veya çok hızlı yemek, yağlı veya baharatlı yiyecekler, çok fazla kafeinli içecek tüketmek, çikolatayı fazla kaçırmak, süt ve süt ürünleri, stres, sigara, bazı antibiyotikler gün içerisinde sıklıkla görülmektedir. Buna göre beslenme konusunda bazı değişikliklerde hazımsızlık çözülebilir.

    Tokluk Hissi Belirtileri

    Tokluk hissi belirtileri aslında çok basit bir şekilde gözlemlenebilir. Bunlardan biri yemek sırasında meydana gelen erken tokluk hissidir. Kişiler yemeğini bitirmemesine rağmen yoğun şekilde tokluk hissedebilirler. Bunun dışında sürekli tokluk hissi belirtileri arasında,

    • Yemeklerden sonra görülen rahatsız edici bir dolgunluk hissi, gerekenden daha uzun sürebilir.
    • Üst karın kısmında görülen rahatsızlıkta, göğüs kemiği altı ve göbek deliği arasındaki bölgelerde şiddetli veya hafif şekilde bir ağrıyla kendini gösterebilir.
    • Karında dolgunluk hissi nedenleri arasında dolgunluk hissiyle görülen şişkinlik ve karnın üst bölümündeki rahatsız edici bir gerginlikle hissedilebilir.
    • Bulantı ve kusma durumu görülebilir. Bununla beraber geğirme de sık oluyorsa tokluk hissi anlamına gelir.
    • Nadirde olsa kişilerde mide ekşimesi görülebilir. Bu tarz bir durumda yemek yerken veya sonrasında göğsün ortasından boyna ve sırt kısmına yayılan yanma veya ağrı hissidir.

    Tokluk Hissi Nasıl Geçer?

    Tokluk hissinin geçmesi için hızlı yemek yenmesi önlenmelidir. Bunun dışında daha iştah açıcı yiyeceklerin tüketilmesi önerilir. Eğer kafein, sigara ve alkol tüketimi aşırıysa bunların azaltılması önerilir. Yağ tüketimini sınırlamak ve asitli içeceklerden olabildiğince uzaklaşmak gerekir. Eğer sürekli aşırı yağlı, baharatlı, acı, ekşi yemekleri çok sık tüketiyorsanız bu durumda daha minimal ve daha sade yemekleri tüketmeye başlamalısınız.